CNIri buruz

CNI
kontrolak

CNI, Estatuko edozein agentzia bezala, kontrol politiko eta ekonomiko-administratiboen menpe dago. Lehena Gobernuak egiten du, Inteligentzia Gaietarako Batzorde Delegatuaren bitartez, eta Diputatuen Kongresuaren bitartez, Erreserbatutako Gastuetarako Kredituen Kontrolerako Batzordearen esparruan; Bigarrena Estatuaren Esku-hartze Orokorrak, Kontuen Auzitegiak eta, berriro ere, Kongresuak egiten dute.

Kontrol horiei kontrol judiziala gehitzen zaie, Zentroaren funtzionamendurako funtsezkoa eta Administrazioaren barruan salbuespena. CNIren Aurretiazko Kontrol Judiziala arautzen duen Lege Organikoa egoteak eta haren aplikazio zorrotzak zaildu egiten du herritarrei berme gehiago eskaintzen dien sistema bat aurkitzea bere Inteligentzia Zerbitzuak egiten dituen jarduerak legetik kanpo ez egiteko.

Kontrol politikoa

Urtero, CNIk bere ahalegina zein helburuetara bideratu behar duen ezartzen ditu Gobernuak. Horretarako, Gobernuko Inteligentzia Gaietarako Batzorde Delegatuak (CDGAI) CNIren urteko helburuak proposatzen dizkio Gobernuko Presidenteari eta Inteligentzia Zuzentarauan sartzen ditu. Batzorde horri dagokio, halaber, Zuzentarauan ezarritako helburuen garapenaren jarraipena eta aldian-aldian ebaluatzea.

Parlamentuaren kontrola

CNIk Diputatuen Kongresuari, erreserbatutako gastuetarako esleitutako kredituak kontrolatzen dituen batzordearen bitartez, bere funtzionamenduari eta jarduerei buruzko informazio egokia aurkezten dio. Batzorde honek jakitun ditu Gobernuak urtero ezartzen dituen Inteligentzia-helburuak eta, halaber, CNIk urtero egiten duen txostena, aurreko aldirako adierazitako helburuen egoera eta betetze-maila ebaluatzeko. Batzorde horren kideak sekretu ofizialak ezagutzen dituzten berberak dira, eta horregatik, hizkera arruntean, hedabideek "Sekretu Ofizialen Batzordea" deitzen diote.

Kontrol ekonomikoa

Urtero, Estatuko Aurrekontu Orokorren Legeak erreserbatutako gastu-partidak finkatzen ditu, horien artean CNIrako aurrekontuetan jarritako funtsak. Esleipen hori aldez aurretiko kontroltzat har daiteke, funts horiek baitira Zerbitzuaren jardueren garapena mugatzen dutenak. CNIri Estatuko Administrazioaren Esku-hartze Orokorrakeko auditore delegatu bat esleitu zaio, finantza-kontrol iraunkorra egiten duena, araudia betetzen duela eta kudeaketa onaren, aurrekontu-egonkortasunaren eta finantza-orekaren printzipioekin bat egiten duela egiaztatuz. Era berean, CNIren urteko kontuak ikuskatu eta onartu beharko ditu Kontu Auzitegiaren esku jarri aurretik.

Aurretiko kontrol judiziala

Inteligentziaren Zuzentaraua betetzeko, CNIk Konstituzioaren 18. artikuluko 2. eta 3. ataletan jasotako eskubideak kaltetu daitezkeen jarduerak egin behar dituenean (etxebizitzaren bortxaezintasuna eta komunikazioen sekretua), Estatu idazkari zuzendariak aldez aurretik baimena eskatu beharko dio Auzitegi Goreneko kontroleko magistratuari.

Kontrol politikoa

Urtero, CNIk bere ahalegina zein helburuetara bideratu behar duen ezartzen ditu Gobernuak. Horretarako, Gobernuko Inteligentzia Gaietarako Batzorde Delegatuak (CDGAI) CNIren urteko helburuak proposatzen dizkio Gobernuko Presidenteari eta Inteligentzia Zuzentarauan sartzen ditu. Batzorde horri dagokio, halaber, Zuzentarauan ezarritako helburuen garapenaren jarraipena eta aldian-aldian ebaluatzea.

Parlamentuaren kontrola

CNIk Diputatuen Kongresuari, erreserbatutako gastuetarako esleitutako kredituak kontrolatzen dituen batzordearen bitartez, bere funtzionamenduari eta jarduerei buruzko informazio egokia aurkezten dio. Batzorde honek jakitun ditu Gobernuak urtero ezartzen dituen Inteligentzia-helburuak eta, halaber, CNIk urtero egiten duen txostena, aurreko aldirako adierazitako helburuen egoera eta betetze-maila ebaluatzeko. Batzorde horren kideak sekretu ofizialak ezagutzen dituzten berberak dira, eta horregatik, hizkera arruntean, hedabideek "Sekretu Ofizialen Batzordea" deitzen diote.

Kontrol ekonomikoa

Urtero, Estatuko Aurrekontu Orokorren Legeak erreserbatutako gastu-partidak finkatzen ditu, horien artean CNIrako aurrekontuetan jarritako funtsak. Esleipen hori aldez aurretiko kontroltzat har daiteke, funts horiek baitira Zerbitzuaren jardueren garapena mugatzen dutenak. CNIri Estatuko Administrazioaren Esku-hartze Orokorrakeko auditore delegatu bat esleitu zaio, finantza-kontrol iraunkorra egiten duena, araudia betetzen duela eta kudeaketa onaren, aurrekontu-egonkortasunaren eta finantza-orekaren printzipioekin bat egiten duela egiaztatuz. Era berean, CNIren urteko kontuak ikuskatu eta onartu beharko ditu Kontu Auzitegiaren esku jarri aurretik.

Aurretiko kontrol judiziala

Inteligentziaren Zuzentaraua betetzeko, CNIk Konstituzioaren 18. artikuluko 2. eta 3. ataletan jasotako eskubideak kaltetu daitezkeen jarduerak egin behar dituenean (etxebizitzaren bortxaezintasuna eta komunikazioen sekretua), Estatu idazkari zuzendariak aldez aurretik baimena eskatu beharko dio Auzitegi Goreneko kontroleko magistratuari.